Back on track!

Nu är jag tillbaka och igång igen. Tyvärr har julen satt sina spår. I lördags var jag på vv och vägde mig och det visade ett stort + på 1,7 kg. inte kul men det kunde varit värre. För någon vecka sedan hade det visat på +3-4 kg.

Stegräknaren är på igen men jag började lite lugnt. Målet för förra veckan var att komma upp i minst 55000 steg och det klarade jag. Jag kom upp i 60651 steg. Denna veckan är det 70000 som gäller igen.

Förra veckan började jag även träna igen. Det blev lite chockartat eftersom jag i tisdags hade tänkt mig ett step baspass men som sen visade sig vara utbytt till ett bodystep-pass. Ni som varit på bodystep vet ju att det är aaaaaningens jobbigare än vanlig step. Kanske inte det bästa att börja med efter att inte ha tränat alls på en månad. Ja ja, jag överlevde och jag tränade två pass till, Aerobic 1 i torsdags och step styrka i lördags.

Idag var jag på step-baspasset i alla fall och det var superkul. Jag älskar verkligen Step up! På torsdag är det aerobic igen och på lördag step styrka. Jag ska försöka träna 2-3 pass i veckan samtidigt som jag ska promenera. Jag jobbar hemma på tisdagar så idag tog jag och maken en promenad på ca 5000 steg när jag tog rast.

Vad gäller mat så har jag börjat skriva upp igen. Känner att jag behöver få kontroll. Jag följer viktväktarna men äter så lite kolhydrater som möjligt.

Den 16 mars åker jag och sonen till Lanzarote med min syster och hennes familj. Det känns jättebra att ha det som en morot till viktminskning. annars har det varit lite si och så med motivationen. Men jag tror att det öht kommer bli lättre när det blir vår och ljusare.

Nu ska jag ta mig i kragen och försöka börja skriva lite oftare. Vet ju att det finns i alla fall några som läser här men om inte annat också för min egen motivations skull.

Ha det gott!
KramSanna

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad duktig du är som tränar så mycket och duktigt att orka skriva upp vad du äter! Igår hade jag en svacka men jag hoppas att det blir bättre idag. Låg på 25 p istället för 19...



Roligt med Lanzarote, hoppas det blir kul ;-)!



Vi hörs,

Kicki

2009-01-21 @ 09:57:40
URL: http://nerivikt.blog.de
Postat av: Lina T

så härligt att du är igång igen Sanna! Du kommer fixa detta!

kram på dig

2009-01-25 @ 22:00:41
URL: http://linasviktkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0