Ni tror väl inte att jag gett upp va?

Nääää för det har jag INTE!!! Har bara inte bloggat om det mer än att jag fört in mina stegresultat.  Var på vv och vägde mig förra lördagen men det visade inte mer än 0,5 kg ner. Blev lite "besviken" men under förra veckan gick det ner mer. Vet dock inte hur mycket eftersom jag bara vägt mig hemma... "Du ska inga andra vågar hava jämte denna# fick jag veta förra lördagen så det är väl bäst att hålla viktresultaten till vv-vägningarna *ler*.

Har i alla fall mätt mig i helgen och det visade ju en hel del minskning faktiskt. Byst och midja visade 7 cm minskning, lår 3 cm, överarm 1,5 cm, höfter 4,5 cm.

Jag fortsätter med mitt promenerande. Helst går jag på morgonen före frukost och då ca 4000-6000 steg. Märker att jag ofta möter samma folk när jag är ute och går så vi är ett "gäng" som är ute ungefär samma tid. Snart börjar man väl hejja på varann också hihi.
I lördags gick jag och dottern runt Kvarnsjön. Det är visserligen inte så långt men det är rätt kämpigt. Det går upp och ner hela tiden och det är väldigt mycket rötter och knotor, smala stigar och berg. Det känns betydligt längre än det är och så är det så väldigt vackert! Påminner mycket om skogssjön i Finland där vår släkt-stuga ligger. Tyvärr fick vi inte med oss kameran men i datorn på jobbet har jag bilder som vi tog en dag i höstas. Ska försöka komma ihåg och lägga upp någon bild här någon dag.

Jag känner att jag vill ha lite mer utmaningar snart och har börjat fundera lite på om jag och dottern skulle ta en dag i sommar och gå Lärkeskogsleden som är 14 km lång och går genom väldigt varierande terrräng.
Tror vi börjar med att gå några av de längre lederna runt Hjortgården först. Bland annat finns där en led som kallas Vildmarksleden och är ca 1 mil.

Ja det var en liten rapport från mig. Må så gott!
Idag är det 7 år sedan jag blev 3-barnsmamma!!! Lillhjärtat fyller år! Grattis gumman!

Kommentarer
Postat av: maria

Jag är full av beundran:) Här har det bara gått

upp:( Släktträff och midsommar vad kan man vänta sig. Karaktär, vad är det?

Tänker åka till dig på lördag, äntligen!!

Kram!

2008-06-26 @ 23:17:11
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vad duktig du är sanna. Jag var så duktig med mina promenader, men nu har jag totalt tappat stinget. Måste ha en spark där bak igen.

Kram

2008-06-28 @ 19:16:21
URL: http://evalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0