Minus!!!

Tyvärr har det inte blivit mycket skrivet senaste tiden. Jag har helt enkelt inte haft tid och ork. Vi har flyttat butiken till ny lokal så det har varit en massa jobb jobb jobb. Men det går faktiskt strålande med både stegutmaningen och VV ändå! Förra lördagen var jag och vägde mig och hade då gått ner 3,1 kg sen sist (tre veckor). Jag fick min första guldstjärna och jag passade på att bli årsmedlem. Jag vet ju att jag behöver tid på mig att gå ner alla kilon så det är lika bra att satsa på ett år.
Veckan som var var ju flyttveckan så jag skrev inte checklistor utan sa bara att jag är nöjd om jag inte går upp i alla fall. Idag var jag så på vv igen och vägde mig (1,5 v sen sist alltså) och självklart blev jag sååååå glad när det visade -1,6 kg! Så nu har jag totalt gått ner 5,6 kg på 5,5 veckor. Är så nöjd och glad och känner mig väldigt duktig.

Stegräknaren är verkligen ett höjdarköp! Jag trodde verkligen inte att jag skulle gå så mycket. Jag har ju min stegutmaning och är nu inne på femte veckan och då ska jag gå minst 9000 steg om dagen. Har varit över 10000 varje dag hittills. Idag var jag ute på morgonpromenad före frukost och det gillar jag verkligen. Det är en så bra start på dagen och det är så skönt att sätta sig och äta frukost efter att ha tagit en dusch. Jag har märkt att jag behöver gå ca 5-7 minuter för att värma upp och sen kan jag öka tempot. Jag går så jag får upp lite flås och blir lite svettig. Förra veckan gick jag nästan 83000 steg! Då var det minst 30 minuter promenad varje dag förrutom det jag går på jobbet. En annan sak som är så skönt med promeneradet är ju att jag få komma ut i friska luften en stund och njuta av våren och solen! Jobbar ju inomhus hela dagen så det blir inte mycket med det annars.

Kram till er alla som peppar mig!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej vännen! Wow, va härligt att det går så bra för dig!!! Man blir så motiverad att fortsätta när vågen och kroppen är med en och man ser resultat av alla stegen!! Heja heja!

kraaaaaaaaaam /Karin

2008-05-08 @ 10:32:43
URL: http://qurin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kanon Sanna!
Fortsätt kämpa!

2008-05-08 @ 16:10:19
Postat av: Lina T

wao! Så härligt att det går så bra Sanna! Vad glad jag blir! o du inspirerar!
kram på dig!

2008-05-08 @ 18:28:56
URL: http://ltannerfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0